Circulaire verbouwing brengt Giesbers een open en flexibel kantoor
We schreven al eerder over de circulaire verbouwing van het kantoorpand van Giesbers Ontwikkelen en Bouwen, die kortgeleden opgeleverd is. In samenwerking met Vakwerk Architecten en Gispen is een nieuwe, flexibele en duurzame werkomgeving ontstaan. Wij hebben het hele traject begeleid en de inzet van partners gecoördineerd. Daarnaast hebben we alles verhuisd en (tijdelijk) verplaatst of afgeschermd en onder meer de ICT geregeld. Uiteraard met zo min mogelijk overlast voor de gebruikers.
Giesbers heeft veel contact met talrijke bouwpartijen. Dat betekent veel overleg, bellen en samenwerken in verschillende (project)teams. De oorspronkelijke werkomgeving paste daar niet meer bij. Er was meer flexibiliteit nodig in het gebouw.
Diversiteit aan ruimtes
Door het plaatsen van akoestische plafonds en tussenpanelen op bureaus wordt geluidsoverlast beperkt en akoestische rust gecreëerd. De nieuwe werkomgeving biedt veel diversiteit: de begane grond is een open en uitnodigend entreegebied met de sfeer van een grand café. Hier is ook de receptie. Op de eerste verdieping bevinden zich grote en kleinere projectruimtes, vergaderruimtes en concentratieplekken. De pantry met informele zitjes vormt de centrale ontmoetingsplek op de verdieping.
Allerhande werkzaamheden
Giesbers wilde de nieuwe werkomgeving zo veel mogelijk invullen met meubilair uit de circulaire voorraad van Gispen. Meubilair een tweede leven geven, of zorgen voor levensduurverlenging…dat past bij de bedrijfsvoering van Giesbers. Zo hebben wij onder meer in de belcellen op de eerste verdieping kastjes gemonteerd die gemaakt zijn van voormalige plafondhoge kasten van hen, het circulaire meubilair geplaatst en gesteld, de receptie verbouwd, plinten gemaakt en kapstokken en whiteboards opgehangen.
Open werkomgeving stimuleert ontmoeten en samenwerken
Giesbers is blij met de samenwerking met ons als dochterbedrijf. “De overgang van vaste kantoren en bureaus naar flexibel werken is overall enorm soepel verlopen. Uniek was dat onze bedrijfsvoering gewoon door kon gaan tijdens de verbouwing. Met dank aan ons dochterbedrijf Giesbers Servicebouw dat het hele traject begeleid heeft en de inzet van partners gecoördineerd. Daarnaast heeft zij alles verhuisd, (tijdelijk) verplaatst of afgeschermd en ingehuisd, stofschotten geplaatst en de ICT geregeld. Uiteraard met zo min mogelijk overlast voor ons als gebruikers,” aldus Jasper Jansen, manager Projectbureau en vanuit Giesbers ons aanspreekpunt voor de verbouwing. Inmiddels hebben ook wij onze intrek genomen in het verbouwde pand. Een fijne, open werkomgeving die informele ontmoetingen stimuleert, samenwerking aanmoedigt, korte looplijnen biedt en tegelijkertijd voldoende bel- en concentratieplekken. Kortom: een werkomgeving die verbindt.
Wilt u ook uw kantoor verbouwen of renoveren, neem dan contact met ons op. Wij gaan graag met u in gesprek over onze inzet.